Kjøpsvilkår
1. Innledning
Oslo Tekniker Samfund (OTS), org.nr. 989 041 916, er en frivillig organisasjon som jobber for teknologi- og ingeniørstudentene ved OsloMet sin velferd. Alle studenter ved avdelingen for teknologi- og ingeniørutdanning ved OsloMet er medlemmer, og kan benytte seg av våre tilbud, deriblant arrangementer hvor billetter selges gjennom vår nettside, osloteknikersamfund.no.
Følgende vilkår gjelder kjøp av billetter til arrangementer gjennom vår nettsiden.
2. Innholdsfortegnelse
-
Innledning
-
Innholdsfortegnelse
-
Partene
-
Pris
-
Betalingen
-
Levering av billetter
-
Angrerett & avbestilling
-
Tap av billett
-
Personvern & lagring av opplysninger
-
Rettigheter & reklamasjonsfrist
-
Endringer i vilkårene
-
Konfliktløsning
-
Fotografering & mediebruk
3. Partene
Selger er Oslo teknikersamfund, styret@osloteknikersamfund.no, 989 041 916, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
4. Pris
4.1 Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale.
4.2 Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
5. Betalingen
5.1 Betaling gjennomføres ved bestilling av billetter. Gyldige betalingsmetoder er kortbetaling og Vipps.
5.2 Billettene sendes til kjøper etter betalingen er gjennomført.
5.3 Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som billetten sendes.
5.4 Det er ikke mulig å betale med faktura, eller andre måter for å betale på etterskudd.
6. Levering av billetter
6.1 Levering er skjedd når kjøperen, har motatt billett på e-post.
6.2 Alle billetter er digitale.
7. Angrerett & avbestilling
6.1 I henhold til Angrerettloven §22 bokstav m gjelder ikke angrerett for kjøp av billetter til tidsbestemte arrangementer.
6.2 Dersom du ikke kan delta på arrangementet, kan avbestilling skje innen 24 timer før arrangementets start for eventuell hel eller delvis refusjon.
6.3 For å avbestille billetter må kjøper kontakte ansvarlig for arrangementet, eller ta kontakt med selger (Oslo Tekniker Samfund) dersom det ikke er oppgitt annen kontaktinformasjon i arrangementet.
6.4 Ved avlyst arrangement har billettinnehaveren rett til full refusjon av billettprisen, men ikke nødvendigvis serviceavgifter.
8. Tap av billett
8.1 Billetten er personlig og bør oppbevares trygt. Arrangøren er ikke ansvarlig for tapte eller stjålne billetter.
8.2 Dersom du mister en billett, kan du kontakte arrangøren for mulig gjenutsending av billetten til samme e-postadresse som ble brukt ved kjøpet.
9. Personopplysninger & lagring av opplysninger
9.1 Personopplysninger som samles inn i forbindelse med billettkjøp behandles i samsvar med Personopplysningslovenog GDPR (EUs personvernforordning).
9.2 Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.
9.3 Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
10. Rettigheter og reklamasjonsfrist
10.1 Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.
10.2 Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen to måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.
10.3 Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
11.4 Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
10.5 Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen, i henhold til reglene i Forbrukerkjøpsloven kapittel 6, etter omstendighetene:
-
Holde kjøpesummen tilbake
-
Velge mellom retting og omlevering
-
Kreve prisavslag
-
Kreve avtalen hevet
-
Kreve erstatning fra selgeren
10.6 Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
11. Endringer i vilkårene
11.1 Arrangøren forbeholder seg retten til å oppdatere disse vilkårene ved behov. Endringer vil gjelde for fremtidige kjøp, men ikke for allerede inngåtte avtaler.
12. Konfliktløsning
12.1 Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10.
12.2 Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
12.3 Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
12.4 Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller via www.forbrukerradet.no.
12.5 Hvis tvisten ikke løses gjennom Forbrukerrådet, kan saken tas videre til Forliksrådet eller ordinære domstoler.
13. Fotografering & mediebruk
13.1 Ved deltakelse på våre arrangementer kan det bli tatt bilder og videoopptak for bruk i markedsførings- og dokumentasjonsformål.
13.2 Ved å kjøpe en billett og delta på arrangementet, samtykker du til at slike bilder og opptak kan brukes av arrangøren på nettsider, sosiale medier og andre kommunikasjonskanaler.
13.3 Dersom du ikke ønsker å bli fotografert eller filmet, er det ditt ansvar å informere arrangementsansvarlig ved ankomst. Vi vil så langt det er praktisk mulig respektere dette ønsket.